Kunder till världens största annonsinköpsföretag har halverat utgifterna till Twitter - The Information
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Kunder till världens största annonsinköpsföretag har halverat utgifterna till Twitter - The Information

Kunder

Kunder till WPP-ägda GroupM, världens största annonsinköpsföretag, har minskat sina utgifter till Twitter med mellan 40 och 50 procent sedan Elon Musk tog kontroll över företaget i slutet av oktober. Det uppger insatta personer till The Information.

Samtidigt finns det tecken på att Elon Musks kostnadsminskningar undergräver Twitters förmåga att vända sin annonsverksamhet.

Med Elon Musk vid ratten har Twitter blivit mer oförutsägbart. Många stora annonsörer föredrar förutsägbarhet, inklusive att veta var deras annonser visas och vilken typ av innehåll de kommer att visas bredvid, skriver nyhetsbyrån.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Nyheter om X

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Populära ekonominyheter

Om aktien X

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt