Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Lyft

Lyft skapar mediadivision för att utöka sina reklamtjänster

Taxiapptjänsten Lyft skapar affärsenheten Lyft Media för att öka sin reklamnärvaro med annonser i bilar, i appen och på cykeldelningsstationer. Det skriver Wall Street Journal och hänvisar till en talesperson från bolaget.

Nyheten kommer mer än två år efter att Lyft förvärvat Halo Cars, som tillverkar bildskärmar för att visa digitala annonser ovanpå bilar. Utöver takannonserna kommer Lyft nu att tillåta varumärken att visa innehåll på surfplattor i bilen.

Lyfts konkurrent Uber gick in i mediebranschen 2019, när de började sälja annonser genom sin Uber Eats-app. Uber började senare erbjuda annonser ovanpå sina bilar och i sin app.

❤️ Gratis: Prenumerera på vårt nyhetsbrev med heta aktiecase och ladda ner vår app för bolagsbevakning!

Nyheter om Uber Technologies

Läses av andra just nu

Annons

Jämförelse: Så får du bästa räntan just nu!

Tabellen presenteras tillsammans med Compricer som jämför aktuella räntor för olika bindningstider. Klicka dig gärna vidare för att läsa mer.

Om aktien Uber Technologies

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt