Lyft skapar mediadivision för att utöka sina reklamtjänster
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Lyft skapar mediadivision för att utöka sina reklamtjänster

Lyft

Taxiapptjänsten Lyft skapar affärsenheten Lyft Media för att öka sin reklamnärvaro med annonser i bilar, i appen och på cykeldelningsstationer. Det skriver Wall Street Journal och hänvisar till en talesperson från bolaget.

Nyheten kommer mer än två år efter att Lyft förvärvat Halo Cars, som tillverkar bildskärmar för att visa digitala annonser ovanpå bilar. Utöver takannonserna kommer Lyft nu att tillåta varumärken att visa innehåll på surfplattor i bilen.

Lyfts konkurrent Uber gick in i mediebranschen 2019, när de började sälja annonser genom sin Uber Eats-app. Uber började senare erbjuda annonser ovanpå sina bilar och i sin app.

Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Vårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Prenumerera

Nyheter om Uber Technologies

Läses av andra just nu

Innehåller annonslänkar

Så kommer du igång med trading

Den här månaden har vi valt att lyfta fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

STÄNG X
Bästa valet för trading – Bra erbjudande & gratis utbildning
Världsledande global tradingmäklare med prisbelönt app
Gratis att öppna konto & demokonto (fiktiv handel)
KOM IGÅNG

74% av alla icke-professionella kunder förlorar pengar på CFD-handel hos de här leverantörerna.

Populära ekonominyheter

Om aktien Uber Technologies

Mer från Finwire / Börskollen

Vinnare & Förlorare

Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här

Nyhetsbrev

Senaste nytt