Nyhet

Amazon stäms: ”Olagligt beteende”

E-handelsjätten Amazon stäms för att att ha missbrukat sin monopol på marknaden – det kan få stora konsekvenser för företaget.

Den amerikanska myndigheten Federalt Trade Commission, FTC, stämmer Amazon. Även 17 delstater i USA har stämt bolaget.

Enligt FTC har företaget missbrukat sin monopolställning på e-handelsmarknaden och därmed undergrävt konkurrensen på marknaden, rapporterar Financial Times.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Läs hela texten hos Dagens PS
Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Öppna