UGC Butiken vill få fler “vanliga människor” att synas i flödet – och göra billigare reklam än influencers: “Genuint innehåll”
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter
BörskollenFör dig med koll på börsen

Nyhet från partner

UGC Butiken vill få fler “vanliga människor” att synas i flödet – och göra billigare reklam än influencers: “Genuint innehåll”

UGC Butiken vill få fler “vanliga människor” att synas i flödet – och göra billigare reklam än influencers: “Genuint innehåll”

När Matilda Allan växte upp utsattes hon för mobbning och utanförskap, på grund av att hon är född med bara en hand.

Men på Tiktok fick hon i vuxen ålder ett helt annat bemötande – och en snabbt växande följarskara. Med det egna bolaget UGC Butiken vill hon att fler “vanliga människor” ska få chansen att tjäna pengar på innehåll i sociala kanaler – och skapa billigare och mer transparenta alternativ till influencer-reklam.

“Influencers och den marknadsföring de jobbar med har utvecklats mycket under åren, men i många fall har autenticiteten försvunnit”, säger grundaren i en intervju med Breakit.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa tillämpar ofta läsvägg för sina artiklar
Läs hela artikeln hos Breakit

Nyhetsbrev