Bong issues notes of SEK 110 million - Börskollen

Bong issues notes of SEK 110 million

Bong AB (publ) (“Bong”) has today successfully issued senior secured notes in the total amount of 110 MSEK. The final maturity date for the notes is 14 October 2024 and the ISIN code is SE0016829642.

The proceeds from the notes will, together with a bank loan, be used towards redemption of the company’s existing notes, which mature on 19 October 2021. Bong has previously cancelled repurchased notes to the nominal amount of SEK 34.75 million. Shares in a subsidiary and an intragroup loan will be pledged as security for Bong’s obligations under the notes.

An application will be made for the notes to be listed on the corporate bond list of Nasdaq Stockholm.

Bong is one of the leading providers of envelope products in Europe that also offers solutions for distribution and packaging of information, advertising materials and lightweight goods. Important growth areas in the Group are packaging within retail and e-commerce and the envelope market within Eastern Europe. The Group has annual sales of approximately SEK 1.8 billion and about 1,200 employees in 13 countries.

Bong has strong market positions in most of the important markets in Europe and the Group sees interesting possibilities for continued development. Bong is public limited company, and its shares are listed on Nasdaq Stockholm (Small Cap).

For further information, please contact Carsten Grimmer, CFO of Bong AB (publ). Tel (switchboard) 46 44-20 70 00

Nyheter om Bong Ljungdahl

Hos Avanza kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos båda för att nyttja fördelarna och de låga avgifterna hos respektive aktör.

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Bong Ljungdahl