Coop Norrbotten väljer Thinc Collective-byrån Context Media som ny mediebyrå

Coop Norrbotten har valt Context Media, ett bolag i Thinc Collective-koncernen, som ny partner inom medieplanering och strategisk kommunikation.
– Vi är mycket stolta över att Coop Norrbotten väljer Context Media som sin nya mediebyrå. Att få samarbeta med ytterligare en Coopförening är ett fint kvitto på vårt långsiktiga arbete och lokala engagemang, säger Staffan Petersson, projektledare och partner på Context Media med kontor i Luleå, Umeå, Stockholm och Växjö.
– Vi på Coop Norrbotten ser fram emot samarbetet med Context Media. Vi värdesätter partnerskap som bygger på lokal förståelse och närvaro – därför känns det helt rätt att arbeta med en byrå som känner platsen och har den rätta kompetensen att lyfta vårt arbete framåt, säger Fanny Mosesson, marknadsansvarig, och André Piironen, försäljningschef på Coop Norrbotten.
Det nya partnerskapet har inletts och första kampanjen rullar. Context Media uppskattar omsättningen till cirka 2,5 MSEK per år.