Exsitec Holding AB (publ) valberedning inför årsstämman 2023

Sammansättningen av valberedningen har skett i enlighet med de instruktioner som antogs vid årsstämman 2022. Detta innebär att tre ledamöter har utsetts av de tre röstmässigt största ägarna, per den 31 augusti 2022. Utöver dessa tre ledamöter skall även styrelsens ordförande vara adjungerad till valberedningen. Vid den händelse att de röstmässigt största aktieägarna avstått från sin rätt att utse en ledamot till valberedningen har nästa aktieägare i storleksordning beretts tillfälle att utse en ledamot. Valberedningen inför årsstämman 2023 består av följande ledamöter:

• Björn Lindskog, representerar Syntrans AB med 18,6 % av aktierna och rösterna
  • Carl Sundblad, representerar Cliens Kapitalförvaltning AB, med 9,5 % av aktierna och rösterna
  • Anders Hillerborg, representerar Creades, med 9,1 % av aktierna och rösterna

Vidare kommer Peter Viberg, styrelseordförande i Exsitec Holding AB, att vara adjungerad till valberedningen.

Valberedningen skall förbereda förslag till årsstämman 2023 avseende ordförande på stämman, antal styrelseledamöter, arvode till var och en av styrelseledamöterna, sammansättningen av styrelsen och styrelseordförande, förslag till arvode till revisor och val av revisor, samt vid behov förslag till ändringar i valberedningens instruktion inför årsstämman 2024.

Aktieägare som önskar lämna förslag till valberedningen kan vända sig skriftligen till valberedningen via e-post valberedning@exsitec.se, eller på adress Exsitec Holding AB, Snickaregatan 40, 582 26 Linköping. För att valberedningen skall kunna beakta ett förslag måste det ha inkommit i god tid innan kallelsen till årsstämman ska ske.

Nyheter om Exsitec

Världsledande nätmäklare för trading