Icelandic sea rescue station in Hvalfjörður on Iceland selects the SafeRunner systemet

{newsItem.title}

Svansson EHF, our Icelandic distributor will be delivering two fully equipped SafeRunner systems to Björgunarfélag Akraness an extremely skilled and dedicated sea rescue station near Reykjavik on Iceland. A station responsible not only for sea rescue but for all types of rescue missions along the coast line, in the fjord, river and lakes. Now they will get access to a useful and fast rescue boat.

Björgunarfélag Akraness is a quite large rescue station in Hvalfjörður near Reykjavik on Iceland. Their team is responsible for sea rescue, river rescue as well as mountain rescue and they have both lakes, rivers and a fjord in their operational environment. They now choose to invest in two fully equipped SafeRunner systems to be able to work in pairs of two boats for safety reasons due to the tough and challenging weather conditions on Iceland. These are the first two SafeRunners that will be exported to Iceland and we are convinced they will do a fantastic job for Björgunafélag Akraness, says Linda Ahl, Vice President Sales & Business Development at Safe at Sea AB.

The boats will be delivered in August 2021.

Order value: 495 000 SEK

This disclosure contains information that Safe at Sea is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation (EU nr 596/2014). The information was submitted for publication, through the agency of the contact person, on 11-06-2021 18:10 CET.

Nyheter om Safe at Sea

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Safe at Sea