Isländsk sjöräddningsstation i Hvalfjörður på Island väljer SafeRunner systemet

{newsItem.title}

Isländsk sjöräddningsstation i Hvalfjörður på Island väljer SafeRunner systemet

Genom vår isländska distributör Svansson EHF levereras nu två kompletta SafeRunner system till Björgunarfélag Akraness som är en sjörräddningsstation nära Reykjavik. En station som anvarar för alla typer av räddningsuppdrag utefter kusten, i fjord, älv och sjö.

Björgunarfélag Akraness är en lite större sjöräddningsstation i Hvalfjörður nära Reykjavik på Island. Deras team ansvarar för både sjöräddning, älvräddning, bergsräddning och har både sjöar, floder och fjord inom sitt operativa område. Man väljer nu att investera i två st komplett utrustade SafeRunner system för att kunna arbeta i par om två båtar i de tuffa väderförhållandena Island har. Det blir de första två SafeRunner systemen Safe at Sea AB (publ) levererar till Island och vi är är helt övertygade om att de kommer att göra ett fantastiskt jobb åt Björgunarfélag Akraness säger Linda Ahl, Vice President Sales & Business Development på Safe at Sea AB.

Båtarna kommer levereras i augusti 2021

Ordervärde: 495 000 SEK

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-06-11 18:10 CET.

Nyheter om Safe at Sea

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien Safe at Sea