Lansering av ny kaffekapselkollektion – viktigt steg för att stärka Sjöstrands marknadsposition
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Pressmeddelande

Lansering av ny kaffekapselkollektion – viktigt steg för att stärka Sjöstrands marknadsposition

Vi är stolta över att meddela lanseringen av vårt uppdaterade kaffesortiment – ett viktigt steg i vårt arbete med att vidareutveckla Sjöstrands affär och förstärka vår position som ett hållbart premiumalternativ på en marknad som till stor del domineras av aluminiumkapslar.

En ny innovation: kapslar gjorda av kaffe

Vår största nyhet är en innovativ kapsel tillverkad av restprodukter från kaffebönor. Den är helt fri från aluminium och plast, och bryts ned naturligt – utan att kompromissa på smak eller bryggkvalitet.

Nya namn – starkare karaktär

Varje smak har fått ett nytt namn som bättre speglar den smakprofil och upplevelse vi vill förmedla. Detta stärker vår varumärkesposition som ett design- och upplevelsebaserat alternativ på en i övrigt funktionellt driven marknad.

Ny design – ny känsla

Förpackningarna har fått en ny, modern visuell identitet som förstärker vår skandinaviska designprofil. Det ger ett enhetligt och exklusivt uttryck – både online och på butikshyllan – som förmedlar den kvalitet och stil vi står för.

Kaffekapslar står idag för cirka 20 procent av vår totala affär, men vi ser en stor potential i att växa det segmentet. Lanseringen av vårt uppdaterade kaffesortiment är ett viktigt steg som stärker våra möjligheter att göra just det. Vi har dessutom nyligen vidareutvecklat vår prenumerationstjänst i den egna e-handeln – ett område vi nu har ambitioner att expandera framåt. Säger John Ekeberg, VD Sjöstrand

Lanseringen går live idag, den 12 juni.

Bifogade filer

Nyheter om Sjöstrand Coffee

Läses av andra just nu

Om aktien Sjöstrand Coffee

Senaste nytt