Lansering av ny kaffekapselkollektion – viktigt steg för att stärka Sjöstrands marknadsposition
Vi är stolta över att meddela lanseringen av vårt uppdaterade kaffesortiment – ett viktigt steg i vårt arbete med att vidareutveckla Sjöstrands affär och förstärka vår position som ett hållbart premiumalternativ på en marknad som till stor del domineras av aluminiumkapslar.
En ny innovation: kapslar gjorda av kaffe
Vår största nyhet är en innovativ kapsel tillverkad av restprodukter från kaffebönor. Den är helt fri från aluminium och plast, och bryts ned naturligt – utan att kompromissa på smak eller bryggkvalitet.
Nya namn – starkare karaktär
Varje smak har fått ett nytt namn som bättre speglar den smakprofil och upplevelse vi vill förmedla. Detta stärker vår varumärkesposition som ett design- och upplevelsebaserat alternativ på en i övrigt funktionellt driven marknad.
Ny design – ny känsla
Förpackningarna har fått en ny, modern visuell identitet som förstärker vår skandinaviska designprofil. Det ger ett enhetligt och exklusivt uttryck – både online och på butikshyllan – som förmedlar den kvalitet och stil vi står för.
Kaffekapslar står idag för cirka 20 procent av vår totala affär, men vi ser en stor potential i att växa det segmentet. Lanseringen av vårt uppdaterade kaffesortiment är ett viktigt steg som stärker våra möjligheter att göra just det. Vi har dessutom nyligen vidareutvecklat vår prenumerationstjänst i den egna e-handeln – ett område vi nu har ambitioner att expandera framåt. Säger John Ekeberg, VD Sjöstrand
Lanseringen går live idag, den 12 juni.