LOHILO Foods utser Daniel Broman som ny CFO

Lohilo Foods har utsett Daniel Broman till ny CFO (Chief Financial Officer). Han tillträder den 2 januari 2023 och ersätter nuvarande CFO Maria Falk Ekenstam som gör sin sista arbetsdag 31 december enligt överenskommelse.

Daniel är Magisterekonom från Lunds Universitet och kommer senast från rollen som CFO för Duroc Machine Tools. Han har tidigare bland annat varit revisor på Ernst & Young samt innehaft andra ledande roller inom ekonomi på Region Kronoberg och Växjö Kommun.

"Jag är väldigt glad och stolt över att vi kunnat rekrytera en mycket senior CFO i Växjö. Daniel har en lång erfarenhet i från ledande befattningar i olika typer av verksamheter, vilket kommer att vara väldigt bra för Lohilo. Det är mycket positivt att vi fortsatt kan samla hela ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Växjö. Vi tackar Maria för sin tid där hon har gjort utmärkt jobb och jag önskar henne all lycka framåt.” säger Richard Hertvig, CEO Lohilo Foods.

För ytterligare information kontakta:

Richard Hertvig, VD, richard@lohilofoods.com, +46 70886 94 44

Denna information är sådan som Lohilo Foods AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknads-missbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 23:e september 2022 kl.15.40.

Om Lohilo Foods AB (publ)

Lohilo Foods AB (publ), som grundades 2008, är ett foodtech-bolag med rötter i Småland. Bolaget startade som en glassproducent med målsättningen att bli ett av de största glassbolagen i Norden. Sedan april 2019 har bolaget även etablerat sig inom torrvarusegmentet med produkter inom functional food. Kända varumärken i produktportföljen inkluderar LOHILO, Järnaglass, Superfruit, Alvestaglass, Häagen-Dazs, Bubbies, Halo Top, Homie, IQ Fuel, Legendz, Nathalie’s, Beijing 8 och Sproud.

Nylandavägen 2, 352 50 Växjö | Org.nr: 556740-7050 | Tel: 0470-72 91 78 | lohilofoods.com | info@lohilofoods.com

”Bolag vars aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market måste ha en Certified Adviser. För Lohilo Foods innehar FNCA Sweden AB uppdraget som Certified Adviser.”

Nyheter om Lohilo Foods

Världsledande nätmäklare för trading