New Wave Group AB uppdaterar finansiella mål och höjer rörelsemarginalmålet från 15 till 20 %

Idag har New Wave Group AB (publ) fastställt uppdaterade finansiella mål. Målen är uppdaterade för att spegla New Wave Groups strategiska prioriteringar avseende lönsamhet och ekonomisk stabilitet i kombination med sedan tidigare fastställt tillväxtmål.

Uppdaterade finansiella mål

New Wave Groups styrelse har antagit följande finansiella mål, innebärande en ökning av rörelsemarginal- och soliditetsmålen:

New Wave Group eftersträvar en uthållig och lönsam tillväxt i försäljningen genom expansion inom de tre rörelsesegmenten Företag, Sport & Fritid och Gåvor & Heminredning med ett tillväxtmål, över en konjunkturcykel, om 10 – 20 % per år, varav 5–10 % är organisk tillväxt, och en rörelsemarginal om 20 % (tidigare 15 %). Därutöver har New Wave Group ett soliditetsmål innebärande att soliditeten inte ska understiga 40 % (tidigare 30 %) över en konjunkturcykel.

Kapitalmarknadsdag

Senare idag kommer New Wave Group i samband med sin kapitalmarknadsdag att närmare beskriva bolagets uppdaterade finansiella mål och strategiska prioriteringar.

Göteborg den 20 februari 2024

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Torsten Jansson

E-post: [email protected]

Ekonomi- och finanschef

Lars Jönsson

E-post: [email protected]

Denna information är sådan information som New Wave Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 20 februari 2024 kl 07:00.

Nyheter om New Wave

Här lyfter vi fram trading som utbildningstema, så att du som läsare ska få en möjlighet att fördjupa dig mer och spetsa dina kunskaper. Nedan finner du ett antal matiga guider och vi lyfter även fram vårt förstahandsval av mäklare och plattform: IG.

Om aktien New Wave