ObsteCare meddelar sista dag för handel i BTU samt första dag för handel i teckningsoptioner av serie TO3

Företrädesemissionen i ObsteCare AB (”ObsteCare” eller ”Bolaget”) har registrerats hos Bolagsverket och betalda tecknade units (BTU) kommer att ersättas med vanliga aktier och teckningsoptioner av serie TO3. Sista dag för handel med BTU är den 7 maj 2021 och nya aktier och teckningsoptioner kommer att bokas in på respektive aktieägares VP-konto/depå den 14 maj 2021.

Teckningsoptionerna kommer att handlas med ISIN-kod SE0015657754 och första dag för handel beräknas bli den 17 maj 2021.

Carina Lindqvist, verkställande direktör

ObsteCare AB
Telefon: 070-633 41 25

E-post: carina.lindqvist@obstecare.com

Om ObsteCare AB (publ)

ObsteCare är ett life science-bolag som erbjuder innovativa lösningar för förlossningsvården. Lösningarna innefattar en patenterad datorbaserad metod för övervakning av förlossningar, mät- och analysutrustning, samt diverse tillhörande utbildningspaket. Genom att mäta laktatnivån (mjölksyrahalten) i fostervatten, får förlossningspersonalen en nyckelinformation man inte tidigare haft om kvinnans och livmoderns status och förmåga. Det är ett viktigt verktyg för att individanpassa användningen av värkstimulerande dropp och skräddarsy varje förlossning. På så vis kan rätt vård sättas in i rätt tid vid värksvaga förlossningar, som drabbar 40% av alla kvinnor som föder barn för första gången. AFL®-systemet är CE-märkt i enlighet med det medicintekniska regelverket inom EU. Produkterna säljs via ett distributörsnätverk. Bolaget är noterat på Spotlight Stock Market (kortnamn: OBST).

www.obstecare.se

Nyhetsbrev: Varje vecka handplockar vi de mest läsvärda nyhetsuppslagen från våra flöden och varvar med exklusiva intervjuer och tävlingar.

Nyhets- och aktieapp: Skapa bolagsbevakningar för dina favoritbolag och få automatiska pushnotiser vid aktienyheter och bolagshändelser – smidigt va?

Nyheter om ObsteCare

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien ObsteCare