OptiCept ingår avtal med Spira Blommor AB i Sverige – ska sälja OptiBoost behandlade rosor i dagligvaruhandeln

OptiCept Technologies har idag via sin samarbetspartner APH startat ett projekt för blindtester med Spira Blommor AB, en av Sveriges ledande aktörer inom blomsterhandeln. Inom ramen för projektet ska blommor levereras till en av Sveriges ledande dagligvaruhandelskedjor för att analysera resultaten gällande förbättrad hållbarhet, ökad försäljning och minskat svinn.

Projektet är planerat att starta från slutet av september och fortlöpa till årsskiftet. Blommorna kommer behandlas hos APH i Malmö för att sedan levereras ut i butik.

“Hållbarhet och kvalité är viktigt för oss, vi är förväntansfulla på hur OptiBoost kan bidra till att utveckla detta arbete. Vi ser fram emot resultaten”, säger Jonas Kaveryd VD Spira blommor AB.

Spira Blommor levererar idag blommor till ca 800 butiker i Sverige och är en av de största blomstergrossisterna i Sverige. Dom är även, via sin moderkoncern, verksamma internationellt och levererar blommor till mer än 25 länder i Europa.

” APH, som var först ut med OptiBoost-teknologin i Sverige, är en viktig ambassadör och samarbetspartner för OptiBoost. Vi har uppnått mycket bra resultat från liknande projekt, och det är glädjande att nu starta upp ytterligare samarbete. Vi tror OptiBoost kommer göra stor skillnad även i detta projekt och bidra till ökad hållbarhet, förbättrad kvalité och minskat svinn. ” säger Thomas Lundqvist, VD OptiCept Technologies.

Nyheter om OptiCept Technologies

Världsledande nätmäklare för trading