Polygiene lanserar innovationsprojektet Polygiene ShedGuard™ - skydd för textilier
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Den 29 november, vid den prestigefyllda ISPO-mässan, lanserade Polygiene ett nytt innovationsprojekt, Polygiene ShedGuard™.

Utformat för att minimera mikrofibersläpp och förbättra motståndet mot tygslitage under tvätt, förlänger Polygiene ShedGuard livslängden på textilier och säkerställer att kunderna får produkter som varar längre. Genom att underlätta produktionen av mer hållbara textilier omsätter Polygiene sin filosofi om Mindful Living® i praktiken genom att främja övergången från förbrukningsvaror till hållbara produkter och ett mer hållbart synsätt på produktutformning och leverans.

Polygiene ShedGuard™-innovationsprojektet är i det sista utvecklingsstadiet, och slutgiltiga tester och finslipning kommer att äga rum i samarbete med utvalda Polygiene-partners under 2024.

En effektiv och långvarig lösning

Polygiene Shedguard består av en unik blandning av polymerer som bildar en film överst på tyget och runtom fiberknippena. Filmen förhindrar att mikrofiber separerar, splittras och dras bort från tygstrukturen.

Vår forskning visar att Polygiene Shedguard minskar mikrofibersläpp med upp till 70%. Samtidigt gynnar det tillverkare och konsumenter genom att:

• Minska slitage från tygfriktion.
  • Förhindra frigörande av fiberfragment i den omgivande miljön.
  • Förbättra prestandan hos andra Polygiene-teknologier, såsom Polygiene StayFresh™, Polygiene StayFreshBIO™ och Polygiene OdorCrunch™, genom att låsa in deras antimikrobiella och odörkontrollsegenskaper under ännu längre tid.

Polygienes ShedGuard utsedd till Bästa Produkt

Polygiene ShedGuard har blivit erkänd som Bästa Produkt på ISPO Textrends i kategorin Performing Finishes. Detta evenemang visar upp de senaste och mest innovativa plaggen, accessoarerna, tygerna, fibrerna och komponenterna för sport- och utomhusindustrin. Priset delas ut två gånger om året och belyser de kommande trenderna inom textil- och klädsektorerna, förutspått av branschexperter två år i förväg. Deltagarna utvärderas av en internationell domarpanel, och vinnarna presenteras vid utställningarna ISPO Munich och OutDoor by ISPO Textrends.

Polygiene ShedGuard och Polygiene StayFreshBIO på ISPO

Polygiene ShedGuard innovationsprojekt lanseras den 28:e och 29:e november på ISPO-mässan. Polygiene-teamet är på plats och kan svara på frågor om Polygiene ShedGuard, Polygiene StayFreshBIO eller någon av våra andra produkter. För mer information, besök www.polygiene.com.

💡 Tips från oss på Börskollen

Aktieapp – Högsta betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och över 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Nyheter om Polygiene

Jämförelse: Så får du bästa räntan just nu!

Tabellen presenteras tillsammans med Compricer som jämför aktuella räntor för olika bindningstider. Klicka dig gärna vidare för att läsa mer.

Om aktien Polygiene