Star Vault: Goda möjligheter att Mortal Online 2 blir första MMO-spel med Unreal Engine 5

logo_svart_vitbg.jpg

2022-08-05

Star Vault AB (publ)(”Star Vault” eller ”Bolaget”) vill göra följande uppdateringar runt Mortal Online 2 (MO2). MO2 har efter senaste releasen (necro-patchen) fått ett mycket positivt mottagande i såväl förbättrade användardata som omdömen (78% positiva på Steam). Detta har även bidragit till att antalet spelare ökat. Att merparten av spelarna gillar spelet kan utläsas av att nya spelare spenderar över en timme i MO2, vilket är klart över genomsnittet för en ny spelare på Steam. Datan är baserad på ca 121.000 spelare.

I Star Vaults tidsplanering för förbättringar och utökat innehåll i MO2 finns övergången till Epic Games nyaste version av spelmotorn Unreal (UE5) som en viktig milstolpe. Star Vault har som målsättning att lansera MO2 på Epics distributionsplattform Epic Games Store före utgången av 2022 och då med UE5 implementerad. Detta bedöms kunna skapa en hel del värdefull synlighet för MO2, i synnerhet då MO2 har goda möjligheter att bli det första MMO-spelet som kan dra nytta av förbättringarna som UE5 kommer med som spelmotor. Att Star Vault då också har en fungerande nätverkslösning som är integrerad med UE5 borde kunna skapa nya affärsmöjligheter för Star Vault som bolag. Redan idag har Star Vault blivit kontaktade av externa bolag som är intresserade av samprojekt och/eller licensiering av teknik.

”Tillsammans med de förbättringar vi redan gör med MO2 kommer övergången till Unreal Engine 5 att bli ett stort steg i rätt riktning för Mortal Online 2. Att vi dessutom har de finansiella musklerna att inte stressa fram bytet eller att koppla på abonnemangsmodellen innan vi har en riktigt vass version av spelet gör mig trygg i mitt uppdrag som VD och som större aktieägare”, säger Star Vaults VD, Henrik Nyström, i en kommentar.

Ta del av Star Vaults nya speltrailer för Mortal Online 2 på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=djn_xb-tTM0

Henrik Nyström, VD Star Vault AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Henrik Nyström, styrelseledamot och VD
E-post: ir@starvault.se
Hemsida: www.starvault.se

Denna information är sådan information som Star Vault AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 augusti 2022.

SV PM uppdatering 5 augusti 2022[37199]https://mb.cision.com/Main/11563/3610748/1612034.pdf

Nyheter om Star Vault

Världsledande nätmäklare för trading