Styrelsen för Swedish Stirling har beslutat att återkalla pågående nyemission av preferensaktier

Styrelsen för Swedish Stirling AB (publ) (”Swedish Stirling” eller ”Bolaget”) har idag beslutat att återkalla det pågående erbjudandet av nyemitterade preferensaktier till institutionella investerare i Sverige och i utlandet samt till allmänheten i Sverige (”Erbjudandet”) som offentliggjordes genom pressmeddelande den 30 augusti 2022. Erbjudandet återkallas med anledning av rådande marknadsförhållanden.

Styrelsen för Bolaget beslutade den 30 augusti 2022, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 21 april 2022, att genomföra Erbjudandet om cirka 100 MSEK för att huvudsakligen finansiera produktionen och installationen av PWR BLOK 400-F vid Glencores smältverk Lion i Steelport, Sydafrika. Styrelsen har idag beslutat att återkalla Erbjudandet med anledning av rådande marknadsförhållanden.

Swedish Stirlings VD Dennis Andersson kommenterar styrelsens beslut den 26 september kl. 09:30 på https://www.finwire.tv/webcast/swedish-stirling/2022-presentation/.

Denna information är sådan information som Swedish Stirling AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 september 2022 kl. 17:45 CEST.

Nyheter om Swedish Stirling

Världsledande nätmäklare för trading