Viaplay Group storsatsar på ny sportkanal

Viaplay Group breddar sitt utbud med en ny sportkanal, Viaplay Sport, som debuterar i slutet av juni. Kanalen kommer att sända över 100 timmar sportinnehåll per vecka och nå ut till en bred publik via olika plattformar.
- Viaplay Sport erbjuder över 100 timmar sportsändningar varje vecka.
- Lanseringen sker den 27 juni och inkluderar kval i Formel 1 och U21-EM-final.
- Kanalen distribueras genom Viaplay-paket och partners som Telia och Telenor.
Enligt Finwire har Viaplay Group nyligen offentliggjort lanseringen av Viaplay Sport, en ny sportkanal som samlar företagets omfattande sporträttigheter. Den nya kanalen kommer att erbjuda över 100 timmar sportsändningar varje vecka och blir tillgänglig från och med den 27 juni.
Stort sportutbud
Viaplay Sport kommer att inkludera livesändningar från stora ligor och mästerskap samt innehåll från Sky Sports News. Detta görs tillgängligt i Viaplay Medium, Viaplay Total med reklam och Viaplay Total. Kanalen kommer även att nås via partners som Allente, Telenor, Telia och Sappa.
Under lanseringshelgen den 27-29 juni kan tittarna njuta av kval i Formel 1 från Österrike och finalen i U21-EM i fotboll. Därefter väntar Fotbolls-EM med damlandslaget som pågår mellan 2-27 juli. Bland höjdpunkterna i höst och vinter finns även världscupen i längdskidor och alpint, herrarnas VM-kval i fotboll, samt handbolls-VM för damer och handbolls-EM för herrar
Viaplay
Strategisk expansion
Viaplay Groups nya sportkanal markerar en strategisk expansion inom sportsegmentet, vilket ytterligare stärker företagets position inom underhållningsbranschen. Viaplay Group är redan en etablerad aktör i Norden med kända varumärken som ViaPlay, Rix FM och Viasat.
Företaget levererar en rad TV-kanaler, streamingtjänster och radiostationer och riktar sig till både företag och privatpersoner. Med den nya sportkanalen hoppas Viaplay Group nå en ännu bredare publik och erbjuda ett ännu mer varierat utbud av sportinnehåll.