Nyhet

Fred. Olsen lämnar över klubban i Bonheur efter över 70 år

Fred. Olsen lämnar över klubban i Bonheur efter över 70 år
Montage stockfoto

Investmentbolaget Bonheur meddelar att Fred. Olsen lämnar posten som styrelseordförande och styrelseledamot inför onsdagens årsstämma. Efter mer än 70 år som ordförande vill han i stället fokusera på affärsutveckling inom bolagsgruppen.

"Våra bolag är i god form – nu handlar det mer än någonsin om att stärka möjligheterna, och det är det jag vill fokusera på", säger Fred. Olsen.

Samtidigt har aktieägarkommittén utsett Gaute Gjelsten till ny icke-operativ styrelseordförande. Flera befintliga ledamöter valdes också om för nya tvåårsperioder.