Nyhet

Stockholmsbörsen öppnar på plus – Vestum faller

På tisdagen öppnar Stockholmsbörsen försiktigt på plus, medan industrikoncernen Vestum tappar efter rapportsläpp.

Den soliga tisdagen inleds på plus när Stockholmsbörsen öppnar med gröna siffror. Vid 9.

15-tiden är breda OMXSPI-index upp 0,5 procent medan storbolagsindexet OMXS30 lyfter nästan 0,6 procent.

Minskad BNP för andra kvartalet På morgonen kommer också färska siffror från SCB som visar.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Läs hela texten hos Dagens PS
Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Öppna