PowerCell receives order for PowerCell S3 from Bosch at a total value of MSEK 25

PowerCell Sweden AB has received an order for PowerCell S3 fuel cell stacks from Bosch at a total value of approximately MSEK 25 (2,400,000 Euro). The order will be delivered during the second half of 2021.

The order comprises several PowerCell S3 fuel cell stacks to be delivered to Bosch within the framework of the joint development and licensing agreement. In April 2019 Robert Bosch GmbH and PowerCell Sweden signed an agreement regarding the development, production and sale of the PowerCell S3 fuel cell stack for the automotive segment. The agreement includes a joint development of the S3 and a license whereby Bosch gets the exclusive right to produce and sell the new and improved version of PowerCell S3 for automotive applications such as cars, trucks and buses.

For further information, please contact:

Richard Berkling                                                           Mårten Wikforss

CEO, PowerCell Sweden AB (publ)                                 Investor Relations

Phone: +46 (0) 31 720 36 20                                            Phone: +46(0)705591149

Email: richard.berkling@powercell.se                           Email: marten.wikforss@powercell.se

This information is insider information that PowerCell Sweden AB (Publ) is obliged to make public pursuant to the EU Market Abuse Regulation. The information was submitted for publication, through the agency of the contact person set out above, at 19.30. CET on 4 May, 2021.

About PowerCell Sweden AB (publ)

PowerCell Sweden AB (publ) develops and produces fuel cell stacks and systems for stationary and mobile applications with a world class energy density. The fuel cells are powered by hydrogen, pure or reformed, and produce electricity and heat with no emissions other than water. As the stacks and systems are compact, modular and scalable, they are easily adjusted to any customer need.

PowerCell was founded in 2008 as an industrial spinout from the Volvo Group. The share (PCELL) is since 2014 subject to trade at Nasdaq First North Growth Market, Stockholm. G&W Fondkommission is Certified Adviser, e-mail: ca@gwkapital.se, phone: +46 8 503 000 50.

Nyhetsbrev: Varje vecka handplockar vi de mest läsvärda nyhetsuppslagen från våra flöden och varvar med exklusiva intervjuer och tävlingar.

Nyhets- och aktieapp: Skapa bolagsbevakningar för dina favoritbolag och få automatiska pushnotiser vid aktienyheter och bolagshändelser – smidigt va?

Nyheter om PowerCell

Hos Avanza och Nordnet kan du kostnadsfritt öppna konto för att kunna handla aktier. För att investera i fonder så billigt som möjligt tycker vi dock att du ska spana in SAVR där du kan äga över 1 300 av de bästa fonderna och betala 30-50 % mindre i avgifter, varje år!

Ett tips är att öppna konto hos flera av dessa för att dra nytta av ett större totalbelopp med courtagefri handel och låga avgifter!

När det kommer till tråkiga utgifter som försäkringar kan vi verkligen rekommendera Hedvig. Vi jämförde direkt på deras site och sänkte vår egen kostnad för hemförsäkring med 2 436 kr per år, jämfört med det näst billigaste alternativet. Pengar som nu läggs på sparande istället.

Om aktien PowerCell