QleanAir i Japan tecknar stor order på högpresterande luftrenare med NEC Networks & System Integration Corporation
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

QleanAir Scandinavia K.K. ("QleanAir Japan") har ingått ett avtal med japanska NEC Networks & System Integration Corporation (NESIC) Group i Minato-ku, Tokyo och kommer att installera 33 luftreningsenheter av FS 30 och en FS 70. QleanAir FS 30 och FS 70 är utvecklade med mekanisk filtrering i flera steg och samlar effektivt in fina dammpartiklar och renar inomhusluften i stora offentliga utrymmen som kontor och lagerlokaler.

QleanAirs lösningar hjälper oss att nå vårt mål att skapa en hälsosam arbetsplats för våra anställda. (Facility & BCP General Manager, NESIC)

NESIC har sedan tidigare installerat ett antal enheter och tecknar nu ytterligare ett avtal. Installationen av luftrenarna är planerad till november-december 2023.

Luftreningslösningen tillämpar en filterstruktur i flera lager och kommer att underhållas med regelbunden service från QleanAirs servicetekniker för att säkerställa långsiktig prestanda.

– ”Vi är mycket glada över att kunna bidra till utvecklingen av en hälsosammare inomhusmiljö genom detta partnerskap. Vi kommer att fortsätta att leverera våra lösningar och vår passion för en hälsosam inomhusmiljö till så många människor som möjligt”, säger Glen Shimizu, President of QleanAir Scandinavia K.K. Japan

💡 Tips från oss på Börskollen

Aktieapp – Högsta betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och över 250.000 nedladdningar

Ladda hem

Nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka

Nyheter om QleanAir

Jämförelse: Så får du bästa räntan just nu!

Tabellen presenteras tillsammans med Compricer som jämför aktuella räntor för olika bindningstider. Klicka dig gärna vidare för att läsa mer.

Om aktien QleanAir