Strategiskt viktigt samarbetsavtal med Lyreco Sverige

LifeClean International AB (publ) meddelar idag att bolaget signerat ett samarbetsavtal med den ledande kontorsvarudistributören Lyreco Sverige – del av Lyreco-koncernen, världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser.

Lyreco Sverige har beslutat att ta in LifeCleans standard och Hygiene sortiment samt CE-märkta produkter. Lyreco Sverige bedriver kontraktförsäljning till privata och offentliga kunder, direktförsäljning genom e-handel samt detaljhandel på 11 orter i Sverige. Bolaget har 500 anställda och verksamheten omsätter 2,3 mdkr. Lyreco Sverige är en föregångare inom hållbar B2B-försäljning och är ISO-certifierade för miljö (ISO 14001), kvalitet (ISO 9001) och socialt ansvarstagande (ISO 26000).

”Med imponerande flerkanalförsäljning och stark position inom flera viktiga marknadssegment är vi mycket glada över att ha signerat samarbetsavtal med Lyreco Sverige. Utöver dess imponerande hållbarhetsresa vill jag också betona att Lyreco Sverige är erkänt skickliga på stora ramavtal och offentliga upphandlingar, även till den kommunala sektorn, vilket LifeClean ser som ett strategiskt nyckelsegment för långsiktig expansion i Sverige. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Lyreco Sverige för att främja friska arbetsplatser och mer miljöanpassade desinfektionslösningar.”, säger Melodi Khoei, nordisk försäljningschef för LifeClean International.

”LifeCleans produkter ligger helt rätt i tiden sett till produkternas syfte och hållbarhetsperspektivet som vi kommer att arbeta mycket med framöver. Ett av våra mål är att till 2026 ska 90% av vårt sortiment bestå av produkter som på ett eller annat sätt står för hållbarhet, vilket LifeClean bidrar med i en växande produktkategori.”, säger Daniel Johansson, Category Manager Cleaning & Hygiene på Lyreco Sverige.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkomission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se

Nyheter om Lifeclean

Världsledande nätmäklare för trading