Optimobile meddelar ny strategi med globalt fokus
Telekombolaget Optimobile tillkännagav idag en ny strategi för att nyttja sin expertis inom rösttjänster och Optimobile-plattformen, för att föra ut fördelarna med röstkommunikation till fler sektorer. Det framgår av ett pressmeddelande.
Historiskt har Optimobile varit fokuserad på telekomsektorn, efter att ha levererat mjukvarubaserade rösttjänster för telekombolag som Telenor, Tele2 och 3.
Den nya strategin kommer att resultera i en uppdaterad produktportfölj för Optimobile, som börjar med de redan annonserade Optiset-, Woony- och Zapr-produkterna.
"Jag ser ingen anledning till varför vi skulle begränsa vår expertis och plattform till den mer traditionella telekomsektorn. Fördelarna med röstkommunikation är tidlösa och otvivelaktiga, och i en värld som blir mer och mer digital finns det en enorm potential i att integrera röstkommunikation i sektorer som e-handel, företagskommunikation och konsumentmarknaden!", kommenterar Optimobiles vd Erik Nilsson.