Stockmann befäster sin nya strategi och utnämner nyckelpersoner
Stockmann har omorganiserat sin verksamhet så att den i högre grad stödjer utveckling av kundupplevelser, kommersiella processer och lönsamheten. Som ytterligare ett steg i den strategiska transformationen har bolaget utsett tre nya nyckelpersoner. Det framgår av ett pressmeddelande.
Dels har bolaget utnämnt Tia Rantanen till varumärkeschef och Storytelling Officer samt medlem i Stockmanndivisionens ledningsgrupp. Rantanen har tidigare arbetat som hållbarhetsdirektör på Luhta Sportswear Company.
Vidare utses Toumas Tiilikainen till chef för försörjningskedjan samt medlem i bolagets ledningsgrupp. Tiilikainen har tidigare arbetat som logistikdirektör på Fiskars.
Slutligen har Sara Toivakainen utsetts till Chief Customer Insight & Experience Officer och även hon kommer ingå i ledningsgruppen. Tidigare har hon arbetat som Customer Experience Lead inom Stockmanndivisionen.
Dels har bolaget utnämnt Tia Rantanen till varumärkeschef och Storytelling Officer samt medlem i Stockmanndivisionens ledningsgrupp. Rantanen har tidigare arbetat som hållbarhetsdirektör på Luhta Sportswear Company.
Vidare utses Toumas Tiilikainen till chef för försörjningskedjan samt medlem i bolagets ledningsgrupp. Tiilikainen har tidigare arbetat som logistikdirektör på Fiskars.
Slutligen har Sara Toivakainen utsetts till Chief Customer Insight & Experience Officer och även hon kommer ingå i ledningsgruppen. Tidigare har hon arbetat som Customer Experience Lead inom Stockmanndivisionen.