Nyhet

Stockholmsbörsen öppnar på minus

Stockholmsbörsen öppnar på minus

Onsdagen inleds i röda siffror på Stockholmsbörsen.

Bland annat öppnar Electrolux och Lundin-bolaget Orrön Energy på minus. Vid Stockholmsbörsens öppning på onsdagen tappar både breda OMXSPI-index och storbolagsindexet OMXS30 0,4 procent.

Vitvarukedjan Electrolux hamnar i botten av OMXS30 i den inledande handeln, och aktien faller med 3 procent.

Klädjätten H&M är ett av få bolag i.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Läs hela texten hos Dagens PS
Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Öppna