Albert lanserar första kombinerade produkterbjudandet baserat på två bolag
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Albert lanserar första kombinerade produkterbjudandet baserat på två bolag

Utbildningsappen Albert har lanserat ett produkterbjudande där man bundlat ihop sina produkter inom koncernen.

Formellt handlar det om att Strawbees fysiska produkt nu säljs tillsammans med Alberts digitala årsabonnemang.

“Jag är oerhört imponerad av både Albert och Strawbees team som redan tre veckor in i förvärvet lyckats lansera ett samarbete som detta. Genomtänkt och kreativt men samtidigt med ett starkt affärsfokus och kundvärde. De kompletterade produkterna inom gruppen säkerställer tillväxt och ett starkt gemensamt erbjudande framöver“, säger Erik Bergelin Chief Commercial Officer och medgrundare på Strawbees , i en kommentar.

Albert har tidigare förvärvat Holy Owly, Film & Skola och Strawbees. Under året kommer Albert att fokusera på just synergier inom bolagen, både inom B2B och B2C.

Nyhetsbrev