Fiskars Group: Designdrivna varumärken med stark fokus
Fiskars Group är ett globalt hem för designdrivna varumärken för inomhus- och utomhusbruk.
I intervjun berättar VD Nathalie Ahlström om de olika varumärken, marknaderna och bolagets målsättningar. Vi lär oss även hur Fiskars Group klarat sig i svagare marknaden och hur utsikterna för 2024 ser ut. 00:00 Start 00:15 Vad gör Fiskars? 00:50 Hur har bolaget ändrats? 02:53 Handelssektorns omvälvning 03:55 Varumärkesportföljen 07:30 Lyxvarumärkens tillväxtstrategi 08:40 Riskerna i Kina 10:12 Hur uppnås målsättningen? 11:45 Inflation & konsumentbeteende 03:05 Q1 och utsikterna för 2024 Lär dig mera om Fiskars: https://www.inderes.se/companies/Fiskars Inderes är ett analyshus med missionen att sammanföra börsbolag och investerare. Vi anser att tillgång till information och kvalitativ, oberoende uppdragsanalys är en grundläggande rättighet för alla investerare. Följ oss på: Inderes: www.inderes.se Facebook: https://www.facebook.com/InderesNordic Twitter: https://twitter.com/InderesNordic Du är hjärtligt välkommen att ansluta dig till vår kostnadsfria community: https://www.inderes.se/ För vissa företag som analyserar av Inderes genomför Inderes betald aktieanalys (commissioned research), där det analyserar företaget betalar Inderes för en oberoende analys baserad på ett avtal. Investeringar i värdepapper och fonder innebär alltid en risk.
Inderes ansvarar ej för den presenterade informationens innehåll, tillförlitlighet, förlust eller annan form av skada som uppkommer till följd av att mottagaren förlitat sig på innehållet på denna sida eller information från tredje part som refererats till via denna sida. Möjliga ställningstaganden, värderingar och prognoser tillhör dem de presenteras av. Detta innehåll är enbart för informativt och underhållande bruk.
Inderes disclaimer gällande uppdragsforskning och investeringsrekommendationer kan läsas här: https://www.inderes.se/disclaimer. Servicevillkor: https://www.inderes.se/terms Integritetspolicy: https://www.inderes.se/privacy.